BEHANDLINGER

Plastfyldninger

Har man hul i en tand, eller en gammel fyldning der er udtjent, vil det naturlige valg i langt de fleste tilfælde være en plastfyldning. Fremstillet på den rigtige måde kan den styrke tanden i forhold til de ’gamle’ sølvfyldninger. Plastfyldninger fremstilles i tandens naturlige farve, og vil oftest blive usynlige.

Kroner

Er tanden skadet for meget til at en fyldning er tilstrækkelig, kan man sætte en krone på. Den sidder omkring tanden og genskaber den naturlige kosmetik og funktion. Rodbehandlede tænder vil oftest have brug for en krone.

Broer

Mister du en tand, vil det ofte være en god behandling at erstatte den med en bro. En bro bæres af dine egne tænder, og vil syne, føles og fungere som sådan.

Implantater

Manglende tænder kan også erstattes af et implantat. Et implantat er en kunstig tandrod der sættes fast i kæbebenet. Herpå sættes så en krone eller bro. Ved implantatbehandling påvirker man ikke dine øvrige tænder.

Implantater kan også anvendes til at holde proteser fast. Det er naturligvis individuelt, om en bro eller et implantat er den bedste løsning for dig.

Proteser

Proteser fremstilles i mange udformninger. Både som helprotese
når alle tænder mangler, og som delprotese når du stadig har nogle af dine egne tænder.

Paradentose

Også kendt som 'De løse tænders sygdom'.

Paradentose er en sygdom, der angriber tændernes støttevæv og den omgivende kæbeknogle. Der er mange faktorer, der spiller ind ved sygdommen – f.eks. gener, bakterieflora, mundhygiejne, rygning osv. Paradentose rammer op til 40% af befolkningen i Danmark. Det er derfor vigtigt at undersøge regelmæssigt for parodontose.

Rodbehandling

Hvis en tandnerve er betændt eller død, vil det være nødvendigt at rodbehandle tanden. Man fjerner det syge væv og giver tanden en tæt rodfyldning. Herefter vil man kunne restaurere tanden og genskabe funktion og kosmetik.

Bidfunktion

Har du problemer med hovedpine, nakkespændinger, større tandslid eller andre symptomer, der kan have rod i bidfunktionelle forhold, kan en bideskinne være en god løsning.

Blegning

Er dine tænder blevet mørke eller misfarvede kan det være en idé med en blegning.

Vi anbefaler blegning ved hjælp af individuelt fremstillede skinner. Dette er den mest skånsomme metode og den der er nemmest at styre, så du får lige netop det resultat, du ønsker.

En enkelt tand kan også være misfarvet som følge af rodbehandling. Her kan man foretage en intern blegning og fjerne de farvestoffer, der kommer inde fra tanden.

Kosmetisk Tandpleje

Vi tilbyder alle former for kosmetisk tandpleje i form af plastbehandling, blegning og porcelænsfacader/-kroner.

tandlægehuset i allerød susanne jensen, allerød tandlægehuset susanne jensen